• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Охорона праці

Дії учасників освітнього процесу в умовах забруднення повітря та зараження навколишнього середовища

/Files/images/bjd/1714374661704.png/Files/images/bjd/1714374661670.jpg/Files/images/bjd/1714374661725.jpg

План заходів щодо профілактики травматизму на залізниці

/Files/images/zahodi/план заходів залізниця_page-0001.jpg/Files/images/zahodi/план заходів залізниця_page-0002.jpg

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ РОБОТИ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКИ

ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В

ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ №17 "ПРОЛІСОК"

(ЯСЛА-САДКУ КОМБІНОВАНОГО ТИПУ )


I
. Загальні положення

1. Це Положення розроблено відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Закону України "Про охорону праці", Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 26 грудня 2017 року № 1669, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 січня 2018 р. за № 100/31552.

2. Це Положення визначає єдину систему організації роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу дошкільного навчального закладу №17 «Пролісок», а також обов'язки керівника та посадових осіб щодо забезпечення безпечних та нешкідливих умов навчання, утримання і праці, запобігання травматизму.

3. Дошкільний заклад у своїй діяльності керується нормативно-правовими актами з питань охорони праці, цим Положенням.

4. Організація роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі освіти покладається на керівника.

5. Навчання та перевірка знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності працівників закладів освіти проводяться відповідно до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26 січня 2005 року № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 року за № 231/10511 (із змінами) (далі – Типове положення), та Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18 квітня 2006 року № 304, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 липня 2006 року за № 806/12680 (із змінами) (далі - Положення про навчання).

6. Інструктажі з питань охорони праці із здобувачами освіти та працівниками закладу освіти проводяться відповідно до Типового положення. Інструктажі з питань безпеки життєдіяльності, які містять питання охорони здоров'я, пожежної, радіаційної безпеки, цивільного захисту, безпеки дорожнього руху, реагування на надзвичайні ситуації, безпеки побуту тощо, проводяться відповідно до Положення про навчання.

ІІ. Обов'язки посадових осіб та організація роботи з охорони праці і безпеки життєдіяльності в закладі освіти

1. Керівник закладу освіти ( завідувач):

1) є відповідальним за створення безпечних умов освітнього процесу згідно із законодавством про охорону праці, цим Положенням; не дозволяє проведення освітнього процесу за наявності шкідливих та небезпечних умов;

2) відповідно до Типового положення про службу охорони праці створює в закладі освіти службу охорони праці, безпеки життєдіяльності, яка безпосередньо підпорядковується йому; призначає відповідальних за організацію роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності в закладі освіти та визначає їх функціональні обов'язки, забезпечує функціонування системи управління охороною праці;

3) призначає наказом осіб, відповідальних за стан охорони праці в закладі дошкільної освіти;

4) затверджує посадові інструкції працівників з обов'язковим блоком питань з охорони праці, безпеки життєдіяльності;

5) перед початком навчального року, а також періодично протягом навчального року оцінює технічний стан обладнання та устаткування навчальних приміщень закладу освіти;

6) уживає заходів щодо приведення інженерно-технічних комунікацій, устаткування, обладнання у відповідність до чинних стандартів, правил, норм з охорони праці;

7) укладає колективний договір (угоду), що містить розділ з охорони праці, безпеки життєдіяльності, та забезпечує його виконання;

8) забезпечує виконання вимог нормативно-правових актів з питань охорони праці, заходів з охорони праці, безпеки життєдіяльності, передбачених колективним(ою) договором (угодою), приписів органів державного нагляду за охороною праці, пропозицій виборного органу первинної профспілкової організації (представника профспілки);

9) на засіданнях педагогічної ради закладу освіти , нарадах при завідувачу організовує звітування з питань профілактики травматизму, виконання заходів розділу з охорони праці, безпеки життєдіяльності колективного договору (угоди), видає накази, розпорядження з цих питань;

10) організовує профілактичну роботу щодо попередження травматизму і зниження захворюваності серед здобувачів освіти та працівників закладу освіти;

11) організовує роботу з розробки програми вступного інструктажу та забезпечує проведення всіх видів інструктажів:

з охорони праці - відповідно до Типового положення;

з безпеки життєдіяльності - відповідно до цього Положення;

12) організовує роботу щодо розроблення та періодичного перегляду один раз на 5 років:

- інструкцій з охорони праці для працівників відповідно до Положення про розробку інструкцій з охорони праці, затвердженого наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 29 січня 1998 року № 9, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 квітня 1998 року за № 226/2666 (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України від 30 березня 2017 року № 526) (далі Положення про розробку інструкцій);

- інструкцій з безпеки під час проведення навчання для здобувачів освіти відповідно до цього Положення;

13) сприяє здійсненню громадського контролю за додержанням вимог нормативно-правових актів з питань охорони праці;

14) контролює забезпечення здобувачів освіти та працівників закладу освіти спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту згідно з Положенням про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям;

15) сприяє проведенню дозиметричного контролю відповідно до нормативно-правових актів з обов'язковою реєстрацією в спеціальному журналі;

16) забезпечує навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності здобувачів освіти та працівників закладу освіти відповідно до законодавства і цього Положення;

17) сприяє виконанню організаційно-технічних заходів упровадження системи стандартів безпеки праці, проведенню атестації робочих місць за умовами праці;

18) організовує проведення обов'язкових попередніх та періодичних медичних оглядів працівників закладів освіти відповідно до Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21 травня 2007 року № 246, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 липня 2007 року за № 846/14113 (із змінами), та наказу Міністерства охорони здоров'я України від 23 липня 2002 року № 280 "Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2002 року за № 639/6927 (із змінами);

19) не дозволяє виконання робіт, які негативно впливають на здобувачів освіти і працівників закладу освіти та стан довкілля;

20) здійснює постійний зв'язок з органами виконавчої влади та громадськими об'єднаннями щодо запобігання травматизму серед здобувачів освіти та працівників закладу освіти;

21) при настанні під час освітнього процесу нещасного випадку вживає заходів, передбачених Положенням про порядок розслідування нещасних випадків.

2. Заступник керівника (вихователь-методист):

1) організовує і контролює виконання заходів щодо створення безпечних і нешкідливих умов освітнього процесу;

2) забезпечує впровадження відповідних вимог нормативно-правових актів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в освітній процес;

3) контролює проведення улаштування і обладнання приміщень закладу, тощо;

4) здійснює контроль за безпечним використанням навчального обладнання, тощо, що використовуються під час освітнього процесу, відповідно до типових переліків, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України;

5) один раз на три роки організовує навчання і перевірку знань працівників закладу освіти з охорони праці, безпеки життєдіяльності, бере участь у складі комісії з перевірки знань;

6) контролює проведення інструктажів з охорони праці, безпеки життєдіяльності із здобувачами освіти, працівниками;

7) забезпечує роботу щодо розроблення і періодичного перегляду (один раз на 5 років) інструкцій з охорони праці для працівників закладу освіти та інструкцій з безпеки під час проведення навчання для здобувачів освіти;

8) забезпечує розроблення інструкцій з охорони праці для професій або видів робіт з підвищеною небезпекою, які переглядаються один раз на 3 роки відповідно до Положення про розробку інструкцій;

9) бере участь у розробленні розділу з охорони праці, безпеки життєдіяльності колективного договору (угоди);

10) контролює дотримання працівниками закладу освіти посадових інструкцій у частині забезпечення охорони праці, безпеки життєдіяльності;

11) сприяє здійсненню громадського контролю за додержанням вимог нормативно-правових актів з питань охорони праці.

ІІІ. Педагог:

1) є відповідальним за збереження життя і здоров'я здобувачів освіти під час освітнього процесу;

2) забезпечує проведення освітнього процесу, що регламентується законодавчими та нормативно-правовими актами з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності;

3) організовує вивчення здобувачами освіти правил і норм з охорони праці, безпеки життєдіяльності;

4) проводить профілактичну роботу щодо запобігання травматизму серед здобувачів освіти під час освітнього процесу;

5) проводить профілактичну роботу серед здобувачів освіти щодо вимог особистої безпеки у побуті (дії у надзвичайних ситуаціях, дорожній рух, участь у масових заходах, перебування в громадських місцях, на об'єктах мережі торгівлі тощо);

6) при настанні під час освітнього процесу нещасного випадку вживає заходів, передбачених Положенням про порядок розслідування нещасних випадків.

ІУ. Організація роботи з охорони праці під час адміністративно-господарської діяльності в закладі освіти

1. Завгосп:

1) здійснює експлуатацію та догляд будівель, споруд і територій відповідно до законодавства з охорони праці;

2) забезпечує дотримання вимог правил охорони праці під час експлуатації виробничого, енергетичного, вентиляційного обладнання, машин, механізмів, парових і водогрійних котлів, посудин, що працюють під тиском;

3) контролює дотримання норм переміщення вантажів, санітарно-гігієнічного стану побутових і допоміжних приміщень, територій відповідно до законодавства з охорони праці;

4) забезпечує навчальні приміщення закладу освіти обладнанням та інвентарем відповідно до законодавства з охорони праці;

5) забезпечує здобувачів освіти та працівників закладу освіти спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту згідно з Положенням про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям, організовує періодичні випробування діелектричних засобів захисту, а також облік, зберігання, видачу, прання, сушку, дезінфекцію та ремонт спецодягу;

6) організовує проведення замірів опору ізоляції електроустановок та електропроводки, заземлювальних пристроїв, водогрійних котлів, посудин, що працюють під тиском, аналізи повітря на вміст пилу, вимірювання освітленості, шуму і вібрації, радіаційний контроль у приміщеннях закладу освіти відповідно до нормативно-правових актів;

7) відповідно до Положення про розробку інструкцій розробляє і періодично переглядає інструкції з охорони праці під час виконання конкретних господарських робіт, узгоджує їх із службою охорони праці;

8) проводить інструктажі з охорони праці, забезпечує навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності з технічними працівниками;

9) сприяє здійсненню громадського контролю за додержанням вимог нормативно-правових актів з питань охорони праці;

10) бере участь у розробленні окремого розділу з охорони праці, безпеки життєдіяльності колективного договору (угоди);

11) при настанні під час освітнього процесу нещасного випадку вживає заходів, передбачених Положенням про порядок розслідування нещасних випадків.

2. Головний бухгалтер (бухгалтер):

1) здійснює контроль за витратами коштів, що виділяються на виконання заходів розділу з охорони праці, безпеки життєдіяльності колективного договору (угоди), забезпечує виконання заходів, передбачених нормативно-правовими актами з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності;

2) веде облік коштів, що витрачаються на виконання заходів з охорони праці, готує довідку керівнику закладу освіти про фактичні витрати коштів на виконання цих робіт;

3) організовує передплату періодичних видань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності.

3. Начальник відділу кадрів (завідувач):

1) оформляє на роботу осіб, які пройшли вступний інструктаж та інструктаж на робочому місці з охорони праці, а також переведення на іншу роботу за медичною довідкою про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника за формою, зазначеною у додатку 8 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21 травня 2007 року № 246, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 липня 2007 року за № 846/14113 (далі - медична довідка);

2) оформляє на роботу осіб після попереднього медичного огляду в закладах охорони здоров'я, а також направляє на періодичний медичний огляд осіб, які залучаються до робіт підвищеної небезпеки, зберігає їх медичні довідки;

3) оформляє направлення працівників закладу освіти, залучених до робіт підвищеної небезпеки, на спеціальне навчання і перевірку знань з охорони праці;

4) оформляє на роботу жінок і осіб віком до вісімнадцяти років з урахуванням законодавчих та нормативно-правових актів про застосування праці неповнолітніх і жінок;

5) контролює наявність посадових інструкцій з блоком питань з охорони праці, безпеки життєдіяльності.

V. Порядок проведення та реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності

1. Інструктажі з безпеки життєдіяльності проводяться із працівниками закладу освіти. Інструктажі містять питання охорони здоров'я, пожежної, радіаційної безпеки, цивільного захисту, безпеки дорожнього руху, реагування на надзвичайні ситуації, безпеки побуту тощо.

2. При вступі на роботу з працівниками закладу проводиться вступний інструктаж. Програма вступного інструктажу розробляється в закладі освіти на основі орієнтовного переліку питань вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності для працівників закладу освіти. Програма та порядок проведення вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності затверджуються наказом керівника закладу освіти.

3. Запис про вступний інструктаж робиться в окремому журналі обліку.

4. Первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності проводиться перед початком роботи співробітника закладу.

5. Позаплановий інструктаж з безпеки життєдіяльності з працівниками закладу освіти проводиться у разі порушення ними вимог нормативно-правових актів з охорони праці, безпеки життєдіяльності, що може призвести чи призвело до травм, аварій, пожеж, нещасних випадків.

7. Цільовий інструктаж з безпеки життєдіяльності проводиться з працівниками закладу освіти у разі організації позанавчальних заходів (екскурсії, спортивні змагання, свята, розваги, тощо), під час проведення громадських, господарських робіт (прибирання територій, приміщень, тощо).

8. Реєстрація первинного, позапланового, цільового інструктажів з безпеки життєдіяльності проводиться в журналі реєстрації первинного, позапланового, цільового інструктажів з працівниками закладу освіти з безпеки життєдіяльності, що зберігається в кабінеті завідувача .

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО СЛУЖБУ ОХОРОНИ ПРАЦІ

ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ №17 "ПРОЛІСОК"

(ЯСЕЛ-САДКА КОМБІНОВАНОГО ТИПУ )

1. Загальні положення

1.1. Згідно з Законом України «Про охорону праці», Закону України «Про освіту», «Типового положення про службу охорони праці», затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 15.11.2004 р. і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 1 12.за 3 1526/10125, «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 01.08.2001 року № 563 та з урахуванням наказу Міністерства освіти і науки України від 20.11.2006 р. № 782 «Про затвердження змін до Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти», відповідно до змін до Типового положення про службу охорони праці , затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 31.10.2017 №148, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.02.2017 за № 236/30104, управлінням освіти для організації виконання правових, організаційно-технічних та санітарно-гігієнічних, соціально-економічних та лікувально-профілактичних заходів, що спрямовані на запобігання нещасних випадків, професійних захворювань серед учасників освітнього процесу в закладах освіти, а також запобіганням аварій та іншого стихійного лиха створена служба охорони праці (далі – Положення).

1.2. До служби віднесені:

- відповідальний за охорону праці та безпеку життєдіяльності ДНЗ – вихователь-методист ДНЗ;

- відповідальний за електрогосподарство та протипожежний захист закладу – завідувач господарства ДНЗ;

- старша медична сестра ДНЗ.

1.3. Служба охорони праці безпосередньо підпорядкована завідувачу ДНЗ.

1.4. Навчання та перевірка знань з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності. Відповідальних за охорону праці та безпеку життєдіяльності проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу, чи протягом трьох місяців після прийняття та періодично один раз на три роки комісією управління освіти , молоді та спорту або комісією дошкільного навчального закладу.

1.5. Всі працівники, які віднесені до служби охорони праці в своїй діяльності керуються законодавством України, наказами Міністерства освіти і науки України, нормативно-правовими актами з охорони праці та безпеки життєдіяльності, колективним договором та Актами з охорони праці, що діють в межах закладів освіти м.Сміли.

2. Основні завдання служби охорони праці

2.1. Удосконалення системи якості управління охороною праці в ДНЗ № 17 та сприяння діяльності, у цьому напрямку, кожного працівника закладу в заходах, направлених на збереження здоров’я та життя учасників освітнього процесу, а також у забезпечення фахової підтримки наказів Міністерства освіти і науки України та вищестоящих установ освіти.

2.2. Організація проведення профілактичних заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, запобігання нещасним випадкам в освітньому процесі, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози життя та здоров'я учасників освітнього процесу в ДНЗ№17.

2.3. Вивчення та сприяння впровадженню у освітній процес закладу досягнень науки і техніки, прогресивних і безпечних технологій, сучасних засобів колективного та індивідуального захисту учасників освітнього процесу.

2.4. Контроль за дотриманням учасниками освітнього процесу закладу вимог законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки та техніки безпеки, розділів "Охорона праці", колективних договорів (угод) та актів з охорони праці (безпеки життєдіяльності), що діють в межах закладів освіти м. Сміли.

2.5. Інформування та надання роз'яснень працівникам ДНЗ № 17 з питань охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки та безпеки життєдіяльності.

3. Функції служби охорони праці

3.1. Розроблення спільно з управлінням освіти, молоді та спорту заходів для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці та безпеки життєдіяльності, планів, програм поліпшення умов праці і навчання, запобігання виробничому травматизму, професійним захворюванням, надання організаційно-методичної допомоги у виконанні запланованих заходів.

3.2. Підготовка проектів наказів з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності і внесення їх на розгляд і затвердження керівником закладу.

3.3. Проведення спільно з представниками ДНЗ і за участю представників професійної спілки перевірок дотримання учасниками освітнього процесу вимог нормативно-правових актів з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

3.4. Складання звітності з охорони праці та безпеки життєдіяльності за встановленими формами.

3.5. Участь у роботі комісій з перевірки знань з охорони праці та безпеки життєдіяльності у працівників ДНЗ.

3.6. Ведення обліку та проведення аналізу і з’ясування причин виробничого та побутового травматизму, професійних захворювань серед працівників закладу, пожеж та аварій, заподіяної ними шкоди.

3.7. Забезпечення належного оформлення і зберігання документації з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності, а також своєчасної передачі їх до архіву для тривалого зберігання згідно з установленим порядком.

3.8. Складання за участю завідувача ДНЗ переліків професій, посад і видів робіт, на які повинні бути розроблені інструкції з охорони праці та безпеки життєдіяльності, що діють в закладі, надання методичної допомоги під час їх розроблення та подальшого їх погодження.

3.9. Інформування працівників ДНЗ про основні вимоги законів, наказів Міністерства освіти і науки України та інших нормативно-правових актів та актів з охорони праці та безпеки життєдіяльності, що діють в межах закладів освіти м.Сміли.

3.10. Розгляд:

- правомірності вирішення питань, відповідно до законодавства, про підтвердження наявності небезпечної виробничої ситуації, що стала причиною відмови працівника закладу освіти від виконання дорученої йому роботи (у разі необхідності);

- листів, заяв, скарг працівників закладу, що стосуються питань додержання законодавства про охорону праці та безпеку життєдіяльності.

3.11. Організація:

- забезпечення ДНЗ нормативно-правових актів України, наказів Міністерства освіти і науки України з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності, що діють в межах закладів освіти м.Сміли посібниками і навчальними матеріалами (за можливістю) з цих питань.

- роботи кабінетів з охорони праці, підготовки інформаційних стендів, куточків з охорони праці в ДНЗ тощо.

- нарад, семінарів, конкурсів, інших заходів тощо з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності.

- пропаганди з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності з використанням інформаційних засобів.

3.12. Участь у:

- очолювані розслідування нещасних випадків, професійних захворювань, пожеж та аварій в ДНЗ відповідно до «Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1232 та побутового травматизму серед працівників, відповідно до «порядку

розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 22.03. 2001 р № 270;

- спеціальних розслідуваннях нещасних випадків з вихованцями ДНЗ, які сталися під час освітнього процесу відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 р. № 616, зареєстрованих у Міністерстві юстиції Україні 28.12. 2001 р. за № 1093/6284;

- складанні санітарно-гігієнічної характеристики умов праці працівників ДНЗ, які проходять обстеження щодо наявності професійних захворювань (отруєнь ) ( у разі необхідності);

- проведенні аудиту стану охорони праці та безпеки життєдіяльності і атестації робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

- роботі комісій з приймання в експлуатацію закінчених будівництв, реконструйованих або технічно переозброєних об'єктів виробничого та соціально-культурного призначення, відремонтованого або модернізованого устаткування в частині дотримання вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності в ДНЗ.

- розробленні положень, інструкцій, розділів "Охорона праці" колективних договорів, інших актів з охорони праці та безпеки життєдіяльності, що діють у межах ДНЗ.

- складанні переліків професій і посад, згідно з якими працівники закладу повинні проходити обов'язкові попередні і періодичні медичні огляди;

- контролю організації навчання і перевірки знань з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності для працівників ДНЗ.

3.13. Контроль за:

- виконанням заходів, передбачених програмами, планами щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, колективним договором та заходами, спрямованими на усунення причин нещасних випадків і професійних захворювань та аварій в ДНЗ.

- проведенням ідентифікації та декларуванням безпеки об'єктів підвищеної небезпеки;

- наявністю в ДНЗ інструкцій з охорони праці та безпеки життєдіяльності згідно з переліком професій, посад і видів робіт, своєчасним внесенням в них змін;

- своєчасним проведенням необхідних випробувань і технічних оглядів устаткування;

- станом запобіжних і захисних пристроїв, вентиляційних систем;

- своєчасним проведенням всіх видів інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності;

- забезпеченням працівників ДНЗ відповідно до законодавства України спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту, мийними та знешкоджувальними засобами;

- організацією зберігання, прання, хімічного чищення, сушіння, знепилювання і ремонту спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту; санітарно-гігієнічними і санітарно-побутовими умовами працівників згідно з нормативно-правовими актами;

- своєчасним і правильним наданням працівникам ДНЗ пільг і компенсацій за важкі та шкідливі умови праці, наданням оплачуваних перерв санітарно-оздоровчого призначення тощо, відповідно до вимог законодавства та колективних договорів;

- дотриманням у належному безпечному стані території, внутрішніх доріг та пішохідних доріжок ДНЗ;

- організацією робочих місць у відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці та безпеки життєдіяльності;

- використанням цільових коштів, виділених для виконання комплексних заходів для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони парці та безпеки життєдіяльності;

- застосуванням праці жінок, інвалідів і осіб молодших 18 років відповідно до законодавства;

- виконанням приписів посадових осіб органів державного нагляду за охороною праці, пожежною безпекою, електробезпекою, вибухо-небезпекою, рекомендацій органів, що слідкують за безпечним використання теплового обладнання, санітарних лікарів, страхових експертів з охорони праці, контролюючих органів вищестоящих органів освіти та рекомендацій профспілок;

- проведенням попередніх (під час прийняття на роботу) і щорічних (у процесі трудової діяльності) медичних оглядів працівників ДНЗ.

4. Права осіб, що віднесені до служби охорони праці

Працівники, що віднесені до служби охорони праці мають право:

- без перешкоджань відвідувати всі приміщення ДНЗ;

- надавати завідувачу ДНЗ рекомендації щодо усунення наявних недоліків з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності;

- зупиняти роботу в приміщеннях, ділянках, окремих виробництвах, роботу машин, механізмів та устаткування та інших засобів виробництва у разі порушень, які створюють загрозу життю або здоров'ю учасників освітнього процесу в ДНЗ;

- вимагати відсторонення від роботи осіб ДНЗ, які не пройшли передбачених законодавством медичного огляду, навчання, інструктажу, перевірки знань і не мають допуску до відповідних робіт або не виконують вимоги нормативно-правових актів з охорони праці (безпеки життєдіяльності);

- надавати подання про притягнення до відповідальності посадових осіб та працівників, які порушують вимоги щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності;

5. Організація роботи служби охорони праці

5.1. Робота служби охорони праці покладається на відповідальну особу (методиста ДНЗ) та здійснюється відповідно до плану роботи та графіків обстежень, затверджених керівником ДНЗ.

5.2. Служба охорони праці (відповідальна особа )взаємодіє у вирішенні питань охорони праці та безпеки життєдіяльності з структурними підрозділами управління освіти, молоді та спорту, страховими експертами районних відділення Фонду соціального страхування та представниками профспілок.

Розробив: завгосп Н.Ф.Борона

Кiлькiсть переглядiв: 5692

Коментарi